Sakarya Büyükşehir Belediyesi
Sakarya Büyükşehir Belediyesi
Sakarya Büyükşehir Belediyesi
Sakarya Büyükşehir Belediyesi

Afet İşleri Dairesi Başkanlığı Muhammet Batur TURALIOĞLU

98do0ufzGK.jpg
Muhammet Batur TURALIOĞLU – Afet İşleri Dairesi Başkanlığı

Muhammet Batur TURALIOĞLU

Afet İşleri Dairesi Başkanlığı

1973 yılında Erzurum'da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Erzurum'da, lisans eğitimini Konya Selçuk Üniversitesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü'nde tamamladı. 1997 yılında Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Erzurum İl Müdürlüğü'nde mühendis olarak memuriyete başladı. 2009 yılında Erzurum İl AFAD Müdürlüğü'nde mühendis olarak çalıştı. 2013 yılında Afet Yönetim Merkezi Şube Müdürlüğü görevine asaleten atandı. 2021 yılında Sakarya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı Önleme ve Eğitim Şube Müdürlüğü, 2022 yılında AKOM Şube Müdürlüğü görevini yürüttükten sonra 2023 yılında Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığı görevine atandı. Halen bu görevi yürütmekte olup evli ve 2 çocuk babasıdır. İyi derecede İngilizce ve az derece Almanca bilmektedir.

Görev Tanımları

T.C.
SAKARYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
AFET İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
GÖREV ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığının kuruluş, görev çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2
- (2) Bu Yönetmelik; Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığında görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 -

(1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 09.04.2023 Tarih ve 32158 Sayılı Resmî Gazetede Yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin EK-2 Kadro Cetvelleri
(2) 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu'nun 13. Maddesi Uyarınca 08.05.2023 Tarih Ve 5/325 Sayılı Sakarya Büyükşehir Belediye Meclisi Kararı İle Kurulmuş Olan Afet İşleri Daire Başkanlığına Ait Olan Bu Yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 15 maddesinin "b" fıkrası,
(3) 7269 Sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,
(4) 7126 Sayılı Sivil Savunma Kanunu, 
(5) 4123 Sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanuna,
(6) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Afet ve Acil Durumlara İlişkin Hizmet Standartları ve Akreditasyon Esaslarının Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik,
(7) Büyükşehir Belediyeleri ve İl Özel İdareleri Tarafından Afet Ve Acil Durumlar İle Sivil Savunmaya İlişkin Yatırımlara Ayrılan Bütçeden Yapılacak Harcamalara Dair 01.02.2015 Tarih ve 29254 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan Yönetmeliğe dayanılarak Hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4
- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Sakarya Büyükşehir Belediyesini,
b) Belediye Başkanı: Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanını,
c) Genel Sekreter: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreterini,
ç) Genel Sekreter Yardımcısı: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Sekreter Yardımcısını,
d) Üst Yönetim/Yönetici: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Başkanı, Genel Sekreteri ve Genel Sekreter Yardımcılarını,
e) Daire Başkanlığı: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığını,
f) Daire Başkanı: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanını,
g) Şube Müdürlüğü: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri Dairesi Başkanlığına Bağlı Şube Müdürlüklerini,
ğ) Şube Müdürü: Sakarya Büyükşehir Afet İşleri Dairesi bağlı Şube Müdürlerini,
h) AKOM: Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Afet Koordinasyon Merkezini,
ı) İAADM: İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünü,
i) İAADKK: İl Afet Acil Durum Koordinasyon Kurulunu,
j) TAMP: Türkiye Afet Müdahale Planını,
k) İRAP: İl Risk Azaltma Planını,
ifade eder.
 
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat Yapısı ve Görevler
Teşkilat
MADDE 5
- (1) Afet İşleri Dairesi Başkanlığına bağlı;
a) Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) Şube Müdürlüğü
b) Afet ve Risk Yönetimi Şube Müdürlüğü bulunur.
Daire Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 6 - (1) Afet İşleri Dairesi Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Belediye üst yönetimi ile ilgili mevzuat kapsamında birlikte belirlenen amaç, hedef, strateji doğrultusunda daire başkanlığının plan, program ve bütçesini hazırlayarak belediye üst yönetiminin onayına sunmak,
b) Sakarya Büyükşehir Belediyesinin sorumlu olduğu il idari sınırları içerisinde yer alan bütün yatırım ve tesislerin afet riskleri ile ilgili gerekli çalışmaları yapmak, yaptırmak,
c) Büyükşehir Belediyesi birimlerine ait binalarda sivil savunma teşekkülleri oluşturmak, planları hazırlamak ve her yıl güncellemek
ç) Sakarya İlinin Afet durumunu ortaya koymak amacıyla kamu kurum ve kuruluşları ile üniversite ve diğer bilimsel kurumlarla işbirliği yapmak, yaptırmak,
d) Afet risklerinin belirlenmesi, afet tehlike ve risk haritalarının oluşturulması konularında çalışmalar yapmak, yaptırmak,
e) Afet risklerinin azaltılmasına yönelik stratejiler geliştirmek, projeler üretmek ve yabancı uzman/kuruluşlar ile işbirliği geliştirmek,
f) Afet risk yönetimi ve afet eğitimleri konularında çalışmalar yapmak,
g) Sakarya Büyükşehir Arama Kurtarma Ekibinin akreditasyon çalışmalarını yürütmek, eğitimlerini ve tatbikatlarını yaptırmak.
ğ) AFAD Başkanlığının talebi ve Büyükşehir Belediye Başkanının talimatı üzerine meydana gelen afet ve acil durumlarda ekibi sevk etmek, müdahale koordinasyonunu yürütmek, müdahale çalışmalarını raporlamak.
h) Görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan konular ve alanlara ilişkin ulusal ve/veya uluslararası düzeyde; bilimsel toplantılar, paneller, konferanslar, seminerler, çalıştaylar vb. etkinlikler düzenlemek ve katılmak,
ı) Stratejik plan, performans programı, faaliyet raporu ve bütçenin daire ile ilgili kısımlarını hazırlamak,
i) İl Müdahale Planındaki Büyükşehir Belediyesinin ana çözüm ortağı olduğu çalışma gruplarının planlanmasını takip etmek ve destek çözüm ortağı olduğu planlarda verilen destek hizmetlerinin yerine getirilmesinin sağlanması ve planlarda güncellemelerin izlenmesi,
j) Üst yönetim tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek.
Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 7 - (1) Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Başta afet yönetimi gerektiren haller; deprem, sel baskını, kış şartları ile mücadele, toprak kayması, fırtına, tayfun, kasırga, kuraklık, büyük yangınlar, baraj patlaması, hava, su ve çevre kirliliği, nükleer, biyolojik kimyasal sızıntı vb. afetlerle ilgili, İAADKK' nın aldığı tüm kararların yerine getirilmesini sağlamak,
b) Haberleşme ve görüntüleme ile ilgili kamu kuruluşları ve özel kuruluşlar ile koordineli çalışarak işbirliği yapmak,
c) İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi, Bakanlıklar Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri, 112 Acil Çağrı Merkezi, İldeki Kamu kurum ve kuruluşları, diğer birimler ile telefon, fax, İnternet, telsiz vb. muhaberenin sağlanması yönünde gerekli hazırlıkları yapmak.
ç) Afet bölgelerine Büyükşehir Belediyesince yapılan ayni bağış ve yardımların envanterlerini tutmak.
d) TAMP-Sakarya planının güncel tutulması amacıyla Büyükşehir Belediye birimleri ile ilçe belediyelerinin ilgili birimleri arasında koordinasyonu sağlamak ve konu ile ilgili çalışmaların takibini yapmak.
e) AKOM yönetim merkezini Belediye Başkanı adına sevk ve idare etmek,
f) İAADM koordinasyonunda yapılan TAMP-Sakarya planının eklerinde olan 'Barınma, Hizmet Grubu Operasyon Planında' belirtilen “geçici barınma alanlarının” altyapısını Büyükşehir Belediyesinin ilgili daire başkanlıklarınca yapılmasını izlemek ve koordine etmek.
g) Stratejik plan, performans programı, faaliyet raporu ve bütçenin müdürlük ile ilgili kısımlarını hazırlamak.
ğ) Belediye "Sivil Savunma Amiri" uhdesinde sivil savunma ile ilgili planların yapılmasını ve konu ile ilgili çalışmaların takibini yapmak.
h) Sakarya Büyükşehir Arama Kurtarma ekibi için tatbikatlar planlamak, etkinlikler düzenlemek.
ı) Sakarya Büyükşehir Arama Kurtarma ekibine yeni katılacak personeli seçmek ve mülakat yapmak.
i) Sakarya Büyükşehir Arama Kurtarma Ekibinin akreditasyon çalışmalarını planlamak ve AFAD ile eğitimlerinin düzenli olarak yapılmasını programlamak ve takip etmek.
j) Sakarya Büyükşehir Arama Kurtarma Ekibinin müdahale ekipman malzeme kurtarma aracı vb. ihtiyaçlarını Daire Başkanına bildirmek, satın almak, ihale yapmak ve kullanılan malzemelerin envanterini tutmak.
k) AFAD Başkanlığının talebi ve Büyükşehir Belediye Başkanının talimatı üzerine meydana gelen afet ve acil durumlarda ekibi sevk etmek, müdahale koordinasyonunu yürütmek ve çalışmalarını raporlamak. 
l) Daire Başkanı ve Üst Yönetim tarafından verilecek görevleri yerine getirmek.
Afet ve Risk Yönetimi Şube Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 8 - (1) Afet ve Risk Yönetimi Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin Afet Risk Yönetim stratejisi ve eylem planlarını belirlemek, bu eylem planlarının uygulanması için Valilik, ilçe belediyeleri, üniversiteler, ilgili sivil toplum kuruluşları vb. kurum ve kuruluşlarla koordinasyonu sağlamak.
b) Büyükşehir sınırları içerisindeki risklerin belirlenmesi, afet tehlike ve risk haritalarının oluşturulması konularında çalışmalar yapmak, yaptırmak,
c) Afet bilincinin gelişmesine yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde, panel, çalıştay, konferans, seminer vb. etkinlikler düzenlemek, etkinliklere katılmak ve afetlerle ilgili bilgilendirici kitapçık, broşürler ve eğitim malzemeleri yapmak, yaptırmak.
ç) AFAD tarafından yürütülen İl Risk Azaltma Planı (İRAP) kapsamında kamu, özel, gönüllü sivil toplum kuruluşları, mesleki kuruluşlar arasında sağlanacak koordinasyon ve işbirliğine destek vermek ve katkıda bulunmak.
d) Afetlere hazırlık amaçlı araç, gereç ve teknolojik ekipmanları temin etmek, çalıştırmak.
e) Görev alanı kapsamında yapılacak danışmanlık, hizmet alımı ve diğer ihalelerle ilgili tüm evrakları hazırlayıp ihale birimine sunmak.
f) Müdürlük faaliyetleri ile ilgili proje üretmek amacıyla; araştırmalar yapmak, yaptırmak, gerektiğinde konuyla ilgili kamu kurumları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmak veya hizmet satın almak.
g) Faaliyet konularıyla ilgili kaynak, plan-proje geliştirme ve model araştırmaları için yerli/yabancı uzman ve destek kuruluşlarıyla çalışmalar yapmak.
ğ) Büyükşehir Belediyesi birimleri, ilçe belediyeler ve Sakarya ilindeki mahalle muhtarlıkları ile vatandaşlara afet bilinci eğitimi vermek.
h) Sakarya ilinde depremlere hazırlık kapsamında vatandaşların talebi doğrultusunda konutlarındaki eşyaları sabitlemek.
ı) Stratejik plan, performans programı, faaliyet raporu ve bütçenin müdürlük ile ilgili kısımlarını hazırlamak.
i) Daire Başkanı ve Üst Yönetim tarafından görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Daire Başkanının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10 - (1) Daire Başkanının görevleri şunlardır:
a) Daire Başkanlığı faaliyetlerinin onaylanan plan, program ve bütçeye uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli önlemleri almak veya alınması için üst yönetime teklifte bulunmak,
b) Daire Başkanlığı bünyesindeki birimlerin çalışmalarının, etkin ve verimli bir şekilde yürütülüp gerçekleştirilmesi için iş dağılımında denge ve esneklik sağlamak, bu amaçla kadrosunun iş bölümünü ve çalışma düzenini belirlemek, alt grupları izlemek, koordine etmek, Daire Başkanlığının faaliyetleri ile ilgili periyodik toplantılar düzenleyerek yapılacak işler hakkında personele açıklamalarda bulunmak, yol göstermek, gerektiğinde yardım etmek, önerilerde bulunmak ve aksaklıklara çözüm bulmak.
c) Kaynakları verimli ve etkili kullanmak, kullandırmak, bu amaçla gerekli planlama ve denetimi yapmak ve yaptırmak.
ç) Daire hizmetlerinin yürütülmesine yönelik ihtiyaçları belirlemek ve temini için üst makamlara teklifte bulunmak.
d) Öncelikle daire içinde olmak üzere, gerektiğinde belediyenin diğer birimleri ve ilgili kuruluşlarla etkin haberleşme ve bilgi alışverişi faaliyetlerini yürütmek, koordine etmek, gelen-giden evrakların havalesini yapmak, takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak
e) Belgelerin tam, doğru ve güncel olarak tutulması, dosyalanması, saklanması, gizliliğinin korunması ve arşivlenmesini yaptırmak, birim faaliyetlerini etkileyecek veya ilgilendirecek nitelikteki iç-dış gelişmeleri ve yayınları izlemek, ilgililere bilgi vermek, gerektiğinde personeline konu kapsamında açıklama yapmak.
f) Birim faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlamak, üst yönetim tarafından istenen raporların hazırlanıp sunulmasını temin etmek,
g) Personelin gerekli nitelikleri kazanması ve lüzumlu bilgileri edinebilmesi için eğitim ve diğer yollarla yetiştirilmesini ve geliştirilmesini sağlamak, bu konuda gerekli çalışmaların yapılması için girişimde bulunmak.
ğ) Personelin liyakat değerlendirmelerini yapmak, gerektiğinde terfi, taltif ve yer değişikliği önerileri sunmak.
h) Personelin özlük işleri ile ilgili belgeleri incelemek, uygun gördüklerini imzalamak, ilgili mevzuata göre işlemi sonuçlandırmak, mesai devam ve izinlerini izlemek, gerektiğinde uyarılarda bulunmak,
ı) Personelin yurt içi görevlendirmelerini belirleyerek onaylamak, onaylatmak ve onaylanan işlemleri sonuçlandırmak,
i) Daire Başkanı dahil, personelin her hangi bir nedenle işyerinden kısa veya uzun süreli ayrılması halinde, söz konusu işlerin kimler tarafından yürütüleceğini belirlemek,
j) Görevlendirildiği komisyon, komite, kurul ve çalışma gruplarında yer almak, rapor veya proje hazırlamak,
k) Daire Başkanlığına ait görevleri, faaliyet ve proje bazında izlemek,
l) Sorumlu olduğu personel ve faaliyetler hakkında üst yönetime bilgi vermek, üst yönetim tarafından verilen diğer görevleri yürütmek,
m) Daire bünyesindeki personelin disiplin amiri olarak görev ve sorumluluklarını yerine getirmek,
(2) Daire Başkanının yetkileri şunlardır;
a) Bu yönetmeliğin 6’ncı maddesinde yazılı görevleri bizzat yapmak, yaptırmak, bu görevlerle ilgili konularda müdürlükler arası koordinasyonu sağlamak, müdürlüklerin çalışmalarını denetlemek, müdürlere emir ve talimat vermek,
b) Daire Başkanlığına bağlı personeli mesai saatleri dışında da görevlendirmek, işin yapılıp yapılmadığının takibi ile mesailerini imzalamak,
c) Daire Başkanlığına bağlı tüm personel ile kendisine bağlı her birimde, kanun ve tüzüklere uygun olmak kaydı ile personel hareketlerini (izin, dış görev) planlamak, denetlemek ve görev vermek,
ç) Görevlendirme durumunda Büyükşehir Belediye Başkanlığını temsil etmek.
(3) Daire Başkanının sorumlulukları şunlardır;
Daire Başkanı, kendisine verilen görevlerin ilgili mevzuatta gösterilen şekilde etkin ve verimli, Belediyenin misyon ve vizyonuna uygun olarak yürütülmesinden ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından üst yönetime karşı sorumludur.
(4) Şube Müdürlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11 - (1) Daire Başkanlığı bünyesindeki şube müdürlerinin ortak görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Müdürlüğe ait tüm yazışmaları yapmak, yaptırmak, kontrol etmek, paraflamak, işlem bittiğinde arşivlenmesini sağlamak.
b) Müdürlük bünyesindeki personelin özlük işlerini (izin, rapor, terfi, disiplin, istirahat ve buna benzer) takip etmek ve eğitim almasını sağlamak, ayrıca işçi statüsünde çalışan personelin aylık puantajını hazırlatmak, onaylamak, onaylatmak, süresi içerisinde ilgili daireye ulaştırmak.
c) Daire Başkanından gelen evrakları ilgili birimlere zamanında havale ederek, çalışanları arasında gerekli koordineyi ve işbirliğini sağlamak.
ç) Görev alanına ait şikâyet ve önerileri incelemek ve cevaplandırmak.
d) Şube işlerinin yürütülmesinde uygulanacak kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge gibi mevzuata erişim konusunda çalışanlarını bilgilendirmek ve personelin bunlardan kolayca yararlanmasını sağlamak.
e) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda araştırma, planlama, örgütleme, işbirliği, koordinasyon, uygulama, yönetme, bütçeleme, denetleme, değerlendirme ve raporlama iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
f) Müdürlük faaliyetlerinin kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, talimat, plan, program, bütçe ve tekniklerle bu Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen usul ve esaslara uygun şekilde yürütülmesini sağlamak.
g) Personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirleyerek kendilerine tebliğ etmek, personeli izlemek, denetlemek.
ğ) Müdürlüğün fiziki çalışma koşullarını ve iş ortamını iyileştirmek ve geliştirmek.
h) Mal ve hizmet alımları ile ilgili iş ve işlemlerin doğru, zamanında ve hızlı bir şekilde yapılmasını sağlamak.
ı) Faaliyetlerin gerektirdiği sözleşme, protokol, yönetmelik, yönergeleri hazırlatıp onaya sunmak.
i) Şubeye ait görevleri, faaliyet ve proje bazında izlemek.
j) İzin, hastalık, görev vb. sebeplerle görevde bulunamayacağı zamanlarda yerine vekil bırakmak.
k) İlgili mevzuat ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma Düzeni
MADDE 12 - (1) Dairede görevli tüm personel, biriminde yürütülen iş ve işlemler hakkındaki bilgileri izinsiz olarak kurum dışına veremez. Kişisel Verilerin Koruma Kanununa uygun hareket eder; Meclis, Encümen ve Başkanlık yazıları ve eki dosyalardaki bilgileri açığa vuramaz ve yetkililer dışında kimseye bilgi veremezler.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönerge
MADDE 13 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanması ve dairenin alt birimlerinin yürüttüğü görevlerin ayrıntılarına ilişkin yönergeler, Daire Başkanının teklifi ve Büyükşehir Belediye Başkanının onayı ile yürürlüğe girer.
Yürürlük
MADDE 14 - (1) Bu Yönetmelik hükümleri Büyükşehir Belediye Meclisinin kabulüne müteakip usulünce ilanından sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı adına Afet İşleri Dairesi Başkanı yürütür.

×