Miraciye Saklı Miras film gösterimi ve söyleşisinde açıklamalarda bulunan yönetmen Murat Pay, “Miraciyye’nin bir bahrinin kayıp olması bana cazip geldi ve bahri arayışımızdaki hikâyeyi filmleştirdik. 7 bölümden oluşan filmimizi 4 bölüme ve 4 hikayeye indirdik. Hikayemizin baş kahramanlarından Safiyettün Efendi’nin 40 yıllık süren sanat ve müzik gayreti bizleri girdiğimiz bu yoldan geri çevirmeyi engellemiş oldu” dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen Kasım Kültür Sanat etkinlikleri Miraciyye Saklı Miras film gösterimi ve söyleşisi ile devam etti. AKM’de gerçekleştirilen programa çok sayıda sanatsever katılırken filmin yönetmeni Murat Pay, Sakaryalı sanatseverlerin filme dair sorularını yanıtladı.

Türk Müziği belgeseli
Murat Pay, “Türk müziği hakkında kulağımın eğitildiğini ve iyi bir yerde olduğumu düşünüyordum. Bir arkadaşım bana Miraciyye aslı bir eser var sen asıl onun hakkında bir şey yapabilirsin bir bahride kayıp fakat bu eser Türk Musikisinin en büyük eserlerinden bir tanesi dedi. Arkadaşım söyler söylemez araştırmaya başladım. Kayıp bahrinin olması bana cazip geldi ve ilk film olarak bu müziğin belgeselini yapmaya karar verdim” dedi.

40 yıllık sanat
Pay, “7 bölümden oluşan Miraciyye eseri için senaryo aşamasında 7 ayrı bölüm 7 ayrı hikaye yazdık. İmkansızlıklardan dolayı yedi denklemimizi bozduk ve dört hikayeye düştük. Dedik ki bahirlerden oluşuyor. Her bahir içinde bir bütün tıpkı miraciyyedeki gibi. Bu çok klasik hatta temel müslüman sanat tasavvurunda görülen bir hadisedir. Film hakkında malzeme bulmakta çok fazla zorlandık. Miraciyye hakkında filmde görülen dışında başka bir eser yok. Miraciyye’nin filme dinletilen kaydı orijinaline en yakın yapıt. Orijinal kayıt kaybolmuş durumda ya da yok. Hikayemizin baş kahramanlarından Safiyettün Efendi’nin 40 yıllık süren sanat ve müzik gayreti bizleri girdiğimiz bu yoldan geri çevirmeyi engellemiş oldu” dedi.