24 Yeni Otobüs Hizmette24 Yeni Otobüs Hizmette24 Yeni Otobüs Hizmette24

3 yılda 14 yaş gençleşen modern ulaşım filosu
Sakarya Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası Konseri ile başlayan törende açılış konuşmasını yapan Ulaşım Dairesi Başkanı İsmail Yolcu, teslim alınan otobüslerle ilgili ayrıntılı bilgiler verdi. Yolcu, “Toplu ulaşımda kalitenin artırılması hedefiyle satın aldığımız çevre ve engelli dostu, Avrupa Birliği standartlarına uygun, tam otomatik 24 otobüsün teslim alınması törenine hoş geldiniz. Ulaşım medeniyettir. Toplu ulaşım ise kentlerde hayat kalitesini artırır. Kentimizde hayat kalitesinin artırılması için nitelikli, yaygın ve sürdürülebilir toplu ulaşım sisteminin kurulması gayesiyle filomuza kattığımız 24 otobüsün 12 adeti 9 metre uzunluğa ve 58 yolcu taşıma kapasitesine, 8 adeti 12 metre uzunluğa ve 103 yolcu taşıma kapasitesine, 4 adeti ise 18 metre uzunluğa ve 160 adet yolcu taşıma kapasitesine ve en üst seviyede konfor ve rahatlığa sahip bulunmaktadır.  Bu yeni otobüslerle filomuzun tamamını yenilemiş olacağız. 3 yılda taşıma kapasitemizdeki artış oranı ise yaklaşık olarak %58’dir ve filomuz 3 yıl içinde 14 yaş daha gençleşmiştir. Bizlere vizyonuyla ve enerjisiyle sürekli destek veren Büyükşehir Belediye Başkanımız Zeki Toçoğlu’na ve sözleşmede belirtilen süreden daha kısa zaman içinde araçlarını teslim eden Otokar ve Mercedes firmalarına çok teşekkür ederim” dedi.

Başkan Toçoğlu’na teşekkür
OTOKAR Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgün, konuşmasında Başkan Zeki Toçoğlu’nun vizyonundan övgüyle bahsetti. Başkan Toçoğlu’nun verdiği sözleri tutarak ulaşım filosunun en modern ve en konforlu bir şekilde yenilediğini belirten Akgün, “Sayın Başkanımızın ulaşımda yenilikler yapma yolunda göstermiş olduğu çabayı ve ulaştığı başarıyı takdirle karşılıyor ve kendilerine çok teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

Çağın şartlarına uygun adımlar
Araç teslim töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu ise göreve geldikleri günden bugüne ulaşım konusuna büyük önem verdiğini ve yapılan çalışmalarla bu konuda önemli mesafeler alındığını söyledi. Başkan Toçoğlu, “Her gün yeni bir projemizin açılışında sizlerle birlikte olmaktan, sizleri yanımızda görmekten duyduğum heyecanı ve mutluluğu belirterek sözlerime başlamak istiyorum. Bildiğiniz gibi Sakarya Büyükşehir Belediyesi olarak, göreve geldiğimiz ilk günden bu yana ulaşım konusundaki çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Bir yandan şehrimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyor, öte yandan çağın şartlarına uygun önemli adımlar atıyoruz” dedi.

Gelişimi hızlandıran yatırımlar
Ulaşımda yapılan diğer hizmetlerden söz eden Başkan Zeki Toçoğlu “Büyükşehir Belediyesi olarak, altyapıdan, sosyal hizmetlere, çevreden kültür sanata, bilişimden itfaiyeye, asfalttan enerji yatırımlarına kadar birçok alanda; şehrimizin gelişimine ivme katacak yatırımları bir bir hayata geçiriyoruz. Bu süreçte en fazla yatırım yaptığımız alanlardan biri de hiç şüphesiz ulaşım alanı olmuştur. Hatırlayacağınız gibi daha önce 2’si körüklü 36 adet yeni otobüs alarak ulaşım filomuzu güçlendirmiştik. Bunun yanı sıra Sakarya’da ulaşım alanında artık gelişmiş şehirlerin terk ettiği paralı binişlere son vermiş; Akıllı kart sistemini, diğer adıyla Kart 54 projesini hayata geçirmiştik. Akıllı kavşak, yeşil dalga sistemlerini kurduk. Türkiye’nin en modern terminalini açtık. Ayrıca şehir içinde toplu taşıma araçlarının vatandaşımıza daha sağlıklı hizmet vermeleri için; Karaağaç garajıyla, Donatım Garajını kurduk ve orta garajı yeniledik. Duble yol ve yol genişletme gibi çalışmalarla da şehir içi ulaşımına ciddi manada katkı sağladık. Ulaşım Master Planı çalışmalarına başladık. Bu çerçevede 40 bin kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirerek ulaşım konusunda vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını tespit ettik. Bu konuda yürütülen çalışmalarda tüm hızıyla sürüyor” diye konuştu.

Raylı sistem geliyor
Raylı Sistem çalışmalarından da bahseden Başkan Toçoğlu, “Ayrıca şehir içi raylı sistem projesinin 1. etabı kapsamında Adapazarı - Arifiye arasında tren seferlerini çok yakında başlatıyoruz. Bu kapsamda milletvekillerimizin ve Ulaştırma Bakanımızın desteğiyle TCDD ile protokol yaparak, modern araçlar kiraladık ve bu çalışmayı da hayata geçiriyoruz. Allah’ın izniyle göreve geldiğimiz günden beri neler yaptıklarımız ortada. Nasıl bir belediyecilik anlayışına sahip olduğumuz, nasıl bir hizmet heyecanına sahip olduğumuzu herkes görüyor. Arkadaşlarımız yurt dışından yeni geldiler. Yenikent için raylı sistem veya lastik tekerlekli tüm modern toplu taşıma seçeneklerini etüt ediyoruz. Adapazarı şehir merkeziyle Yenikent arasında inşallah çağın şartlarına uygun, modern yeni bir sistem kuracağız. Bundan kimsenin şüphesi olmasın” dedi.

Ulaşımın konforu artmaya devam edecek
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu konuşmasının son bölümünde şunları kaydetti; “Biz milletvekillerimizle, teşkilatlarımızla, milletimizle uyum içinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Allah’ın izniyle ihtiyaç olduğuna inandığımız bir konuda karar verdik mi yapamayacağımız şey yoktur. Bir kez daha altını çizerek söylemek istiyorum. Şehrimize ulaşım alanında en çağdaş sistemleri kazandırmaya devam edeceğiz. Bugün teslim törenini gerçekleştirdiğimiz, 4’ü körüklü toplam 24 yeni otobüsümüzün şehrimize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.  Bu konuda emeği geçen arkadaşlarımı kutluyorum. Otobüslerimiz ihtiyaç duyulan hatlarda hizmet vermeye hemen başlayacaklar. Yeni otobüslerimiz engelli vatandaşlarımızın rahatça kullanabilecekleri modern otobüsler olarak tercih edilmiştir.  Şehrimizde ulaşımın konforunu arttırmaya devam edeceğiz. İnşallah yakın bir zamanda hiçbir hattımızda hemşerilerimiz ayakta, sıkışık bir şekilde gitme çilesi çekmeyecekler. Modern, konforlu ve rahat ulaşım araçlarımızla seyahat etme imkânına kavuşacaklar. 24 yeni otobüsümüzün Sakarya’mıza hayırlı uğurlu olmasını diliyor; hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum”.

Başkan Zeki Toçoğlu’nun konuşmasının ardından OTOKAR Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgün, Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu’na OTOKAR’ın ürettiği otobüslerin maketinden oluşan bir hediye takdim etti.

Hayat kalitesi yükseliyor
Başkan Toçoğlu’nun ardından konuşan AK Parti Milletvekili Şaban Dişli de Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım alanında yaptığı çalışmaların ne denli önemli hizmetler olduğunu ifade etti. Dişli, “Daha önce 36 aracın teslim törenlerinde birlikteydik. Bugün de 24 otobüsü vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Bu 24 aracın tamamı ülkemizde, 20 tanesi de Sakarya’mızda üretiliyor. Emeği geçen tüm arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Belediyemiz toplu taşımacılıkta atmış olduğu adımlarla insanlarımızın hayat kalitesini yükseltmektedir. Sakarya sadece toplu taşımacılık alanında ilerlem göstermiyor. Diğer alanlarda da ciddi çalışmalar yapılıyor. Raylı sistem konusunda olsun, yeni terminalimizin şehre bağlanması için çalışmalar yürütülmesi konularında olsun, ciddi çalışmalar yapılıyor. İnşallah en kısa zamanda bunların da sonuçlarını göreceğiz” dedi.

Türkiye çok önemli noktalara geldi
Yapılan yatırımlarla şehrin şantiyeye döndüğünü ifade eden Şaban Dişli, “Şehrin güzelleştirilmesi konusunda şehrin ulaşımının daha çabuk sağlanması konusunda, enerji tasarrufu için kendi enerjisini üreten santral yapılması konusunda ve daha birçok konuda Büyükşehir Belediyesi yatırımlar yapıyor, çok güzel çalışmaları hayata geçiriyor” şeklinde konuştu. Genel siyasetle alakalı konulara da değinen Dişli, “Türkiye çok önemli noktalara geldi. Başbakanımız bugün Rusya’daydı. Hem uluslar arası siyaset konusunda hem Türkiye Rusya ekonomik ilişkileri konusunda hem bölgemizdeki gelişmeler konusunda çok önemli bir ziyaretti. Rusya ile olan sadece ticaret hacmimiz 30 milyar dolarları buldu. Bunun içinde inşaat, turizm ve enerji sektörü dahil değil. Bir zamanlar bir reklam kampanyası vardı, “Bu Türkler çok oluyor” diye. Hem ihracat çeşitliliği, hem üretim kalitesi ile gerçekten reklam sloganındaki gibi, çok oluyoruz. Ramazan ayımız tüm insanlık için hayırlara vesile olsun” ifadelerini kullandı.

AK Parti Sakarya Milletvekili Şaban Dişli’nin konuşmasının ardından protokol hep birlikte açılış kurdelesini kesti ve Ramazan ayında hizmete sunulacak yeni otobüsleri gezdi.