14 Yeni Otobüs Hizmete Girdi 14 Yeni Otobüs Hizmete Girdi 14 Yeni Otobüs

Törende açılış konuşmasını yapan Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı İsmail Yolcu, “Toplu ulaşımda kalitenin artırılması için 8 adet büyük boy, 6 adet küçük boy otobüs aldık. Tamamı alçak basamaklı olan otobüslerimizden büyükleri 120, orta boyları 58 yolcu kapasiteli. Otobüslerimizin her biri klimalı. Engelli vatandaşlarımızın daha rahat binebilmeleri için bu tip engelli dostu araçları tercih ettik. Göreve ilk geldiğimizde otobüslerin yaşları 17,5 iken bugün ise 6,2 ye düştü. Filomuzun yaşı 11 yaş daha küçüldü. Yeni otobüslerle birlikte daha konforlu ve hızlı ulaşım sağlanacak” dedi.

Azimli ve kararlıyız
Araç teslim töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu ise göreve geldiği günden buyana ulaşım konusuna büyük önem verdiğini ve yapılan çalışmalarla bu konuda önemli mesafeler alındığını söyledi. Başkan Toçoğlu, “Yeni otobüsleri hizmetinize sunmanın gururunu yaşıyoruz. Hepimiz için hayırlı olsun. Göreve geldiğimizde ilk olarak ulaşım konusuna el attık. Ulaşımdaki sorunları çözmek önceliğimiz oldu. Çalışmalarımızı popülizmden uzak, gerçekler doğrultusunda sürdürdük. Bir taraftan ulaşımda gelecek için master planları hazırlarken, diğer taraftan günlük ulaşımı sağlayacak hizmetlerimizi yürüttük. İlk etapta 20 otobüs, bugünde 14 otobüsümüzü ulaşım filomuza kazandırdık. İlerleyen zamanda 2 körüklü otobüs daha almayı planlıyoruz. Daha hızlı, daha konforlu ve güvenli bir ulaşım için hizmetlerimize devam edeceğiz. Şehrin modernleşmesi çabalarımızı azim ve kararlı bir şekilde sürdüreceğiz” dedi.

Başkan hizmetleri anlattı
Yapılan diğer hizmetlerden söz eden Başkan Toçoğlu “Bir yandan ulaşım hizmetlerini sürdürürken, diğer yandan altyapı ve üstyapı çalışmalarına da devam ediyoruz. Asfalt sezonunu kısa süre içerisinde başlatacağız. Uzun Çarşı’da başlattığımız altyapı çalışması tamamlanıyor. Orhan Camii ve Çark Caddesi’nde çevre düzenlemesi çalışmaları ile Yazlık altyapısını yenileme çalışmalarını başlatacağız. Şehrimize yakın zamanda 5 adat arıtma tesisi kazandırıyoruz” dedi.

OTOKAR Genel Müdür Yardımcı Basri Akgün, Başkan Toçoğlu’nun konuşmasının ardından bir plaket takdim etti.

Önemli mesafeler aldık
Başkan Toçoğlu’nun ardından konuşan AK Parti Milletvekili Şaban Dişli de Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım alanında yaptığı çalışmaların ne denli önemli hizmetler olduğunu ifade etti. Dişli, “Büyükşehir Belediyemiz hizmet kalitesini yükseltmek için daha önce 20 adet otobüsü hizmete almıştı. Bugünde 14 adet otobüsü vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Ulaşım alanında şehrimiz önemli mesafeler kat ediyor. Akıllı kavşaklardan da bahsetmek istiyorum. Bu kavşaklar sayesinde şehir içi ulaşımda mesafeler kısalıyor. Halkımızın bu kavşaklardan memnun oldukları yönünde duyumlar alıyorum. Birde yerel bazda Geyve Yolu’na bir bakmak istiyorum. Eskiden 45 dakika olan bu yol, yeni yapılan duble yolla 12 dakikaya düştü. Bu yolda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hepsinden Allah razı olsun” dedi.

Yollar kısalıyor, zaman azalıyor
Ülkemizde ulaşımda gerçekleştirilen hizmetlerden de bahseden Şaban Dişli, “Gerek hava yolları olsun, gerekse kara ve demir yolları olsun ulaşım konusunda çok güzel gelişmelere tanık oluyoruz. Türk Hava Yolları’ndan söz etmek istiyorum. Eskiden Türk Hava Yolları 50 milyon dolar zarar eden bir kuruluştu. Şimdi ise tanıtım için 100 milyon dolar harcayabilecek bir kuruluş haline geldi. Zarar eden bir kurumdan kar eden bir kuruma dönüştü. Eskiden belirli noktalara uçak kaldırılırken şöyle bir bakıyorum da bugün ABD’ye bile her gün uçak kaldırılıyor. Demiryollarında bugün gelinen nokta gayet sevindirici. Açılan yeni tünellerle yollar kısalıyor, süreler azalıyor” dedi.

Büyük hedeflerimiz var
Türkiye’nin gelecekti hedeflerini de anlatan Dişli, “2023 hedeflerimiz var. Ekonomik anlamda dünyanın 10’uncu büyük ekonomisi olacağız. 2002 yılında dünyanın 20. ekonomisiyken bugün ise 16’ncı ekonomisiyiz. Milli gelirde ise kişi başı 25 bin doları hedefliyoruz. Savunmada ise dünyanın 4’üncü büyük ordusu olmaya kararlıyız. Tüm bu hedeflere varmak için elimizden geldiğince gayretli ve kararlı bir şekilde çalışacağız” dedi. Son olarak vergi sistemine de değinen Dişli “Şehrimizde vergi verdirecek sistemi sağlamalıyız. Sakarya sınırların büyük şirketlerimiz ve fabrikalarımız var. Vergi sistemini oturtursak şehrimizin gelişimine büyük katkılar sağlayacak”dedi.

Konuşmaların ardından Başkan Toçoğlu, protokol üyeleri ile birlikte açılış kurdelesini kesti. Daha sonra ise yeni alınan araçlar gezildi.